lunes, 11 de septiembre de 2017

576.000. POR DE COMPTAR.




Avui com molts de vosaltres he anat a la manifestació de la Diada a Barcelona i com en aquestes ocasions sempre hi ha ball de xifres, he intentat fer una estimació d'assistents.

Per començar el trams entre els Jardinets de Gràcia i Plaça Catalunya i entre Passeig Sant Joan i Casanovas tenen una llargada cadascun d'uns 1.600 metres.

Per altra banda, Passeig de Gràcia té una amplada aproximada d'uns 50 metres i el carrer Aragó d'uns 40 metres, per tant la superfície hàbil era d'uns 144.000 metres. Si comptem que a cada metre quadrat hi cabem quatre persones, això em dóna 576.000 manifestants.

Filar tan prim és impossible per tant, jo faig una estimació entre 550.000 i 600.000 persones.

Mai 1.000.000 de persones dels organitzadors i m'estranya la Guàrdia Urbana que solen afinar més, ni molt menys els 225.000 de Societat Civil Catalana.

Tanmateix, haguem sigut 550.000 o 600.000 som una animalada de gent. 

El Partit Popular, el PSOE i Ciutadans tenen por de comptar. Comptar avui és molt difícil, ells avui s'escuden en els més de sis mil.lions que no s'han manifestat, en allò que ells anomenen majoria silenciosa.

 Allò que és fàcil de comptar són els vots que es dipositen a les urnes.

A mi particularment ja m'haguéssin fet content amb un referèndum on puguéssin votar tots els espanyols. Ho sé, el perdríem però llavors sí que sabríem els números de vots del SI i del NO, els percentatges aquí i arreu d'Espanya.

Falten tres setmanes pel referèndum i no sé pas que passarà. Per acabar-ho d'adobar, si tothom votés, jo crec que tant el SI com el NO, actualment tenen percentatges molt propers al 50%, per tant uns números complicats que començar qualsevol aventura.

I tot perquè algú es va carregar l'Estatut d'Autonomia el juny del 2010. 

Jo vull un país més social, on fugim del neoliberalisme, de les privatitzacions, de les portes giratòries, vull un escola i una sanitat pública de qualitat, però per sobre de tot no vull que ningú en aquest procés prengui mal.

Properament parlarem de la quantitat d'aliments que malbaratem.





1 comentario:

  1. EM sumo a la idea de referendum a tota Espanya! aqui segur que sabrien de les xifres reals....
    Gràcies Toni per la reflexió, la comparteixo!

    ResponderEliminar