Com ja us vaig comentar en el títol de l'entrada sempre hi haurà una número i avui no podia ser un altre que el 23 i això que no parlarem ni de Michael Jordan ni de Lebron James.
23 són els mil.lions pel quals es van licitar els serveis de seguretat dels filtres de passatgers en els aeroports de Madrid-Barajas i el Prat.
L'any passat per Barajas van passar 50 mil.lions de passatgers i pel Prat 44 mil.lions.
El concurs de Madrid el va guanyar Prosegur i el de Barcelona, Eulen.
Fins fa poca estona és podia tenir accés al visionat dels dos contractes on com a concepte hi figurava "INSPECCIÓN DE EQUIPAJE DE MANO DE PASAJEROS Y TRIPULACIÓN".
I també és podia veure clarament que el contracte de Barajas era per 1 any i el de Barcelona per 2 anys, per tant fent números ràpids,
Madrid té aproximadament un 12% més passatgers que Barcelona.
Prosegur cada any disposa de 23 mil.lions d'Euros per gestionar els filtres de seguretat de Barajas.
Eulen nomès disposa de 11,5 mil.lions d'Euros per fer el mateix a Barcelona.
Dit d'una altra manera, tenint en compte els diners invertits i els passatgers, a Madrid, Prosegur disposa de 46 cèntims d'Euro per passatger que passa per l'aeroport.
A Barcelona, Eulen nomès disposa de 26 cèntims d'Euro per passatger que passa per l'aeroport.
Això ens dóna moltes respostes però també genera alguna pregunta i altres dubtes.
LA PREGUNTA
1. Perquè només fan vaga els treballadors dels filtres de seguretat de l'aeroport del Prat?
LES RESPOSTES
1. A Barcelona és va donar una licitació que clarament era més que baixa, era temerària.
2. Amb aquests diners Eulen no pot fer front a les pujades de sou que demanen els sindicats i menys fer noves contractacions. Segurament li surti més a compte extingir el contracte.
3. Personalment crec que des del Ministeri de Foment i des d'Aena es va fer amb total consciència, doncs era evident que amb aquestes condicions la situació en qualsevol moment esclataria.
4. A dos mesos de l'1 d'octubre dóna la sensació que el Govern Català està sobrepassat per la situació, quan en realitat no tenen cap competència i encara que volen protagonisme no són més que purs mediadors sense cap poder de decisió.
5. El Govern d'Espanya i el Ministeri de Foment en particular són uns galtes perquè demà dimecres faran veure que fan un Consell de Ministres Extraordinari per solucionar un garbuix que segurament han provocat molt conscientment
ELS DUBTES
1. Perquè Eulen va fer una oferta tan baixa, jo crec que sabent que es picaria els dits.
2. Perquè l'única persona del Govern de la Generalitat i de l'Ajuntament de Barcelona que ha fet referència als contractes de licitació dels dos aeroports i per tant a les seves desigualtats ha sigut la Consellera de Treball i Afers Socials Dolors Bassa i d'una manera molt tébia.
Seguirem el tema. Properament parlarem del llibre de l'Arcadi Oliveres "Diguem prou" Indignació i respostes a un sistema malalt. Malauradament, un llibre molt vigent.
Enhorabona pero aquest nou blog que has encetat.
ResponderEliminarEstarem atents a cada nova entrada.
M'encanta, i t'admiro en auqestes reflexions, els numeros tenen una cosa: son molt clars!!!
ResponderEliminarPer cer a la frase Madrid té aproximadament un 12% passatgers que Barcelona. entenc que falta un menys no?
Una abraçada Toni!!